Η σωστή εκτέλεση μίας άσκησης είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία για να πετύχετε καλό μυικό ερέθισμα.

Δέχομαι μηνύματα μέσω internet ,προκειμένου να στείλω προγράμματα εκγύμνασης .Όταν κάνω την ερώτηση και πως γνωρίζεις την εκτέλεση της άσκησης ,μου απαντάνε οι περισσότεροι με άνεση ¨ την εκτελώ σωστά ¨,δεν είναι τίποτα.

Μάλιστα. Και εγώ πως βλέπω το 99% στα γυμναστήρια να εκτελεί λάθος τις ασκήσεις; Μου θυμίζει χαλασμένο τηλέφωνο.Βλέπω ένα άτομο στο γυμναστήριο λίγο γυμνασμένο ,μου λέει πως να εκτελέσω και εγώ εκτελώ και μάλιστα γίνομαι και γνώστης την ίδια μέρα.Ειδικά εκείνες οι περιπτώσεις των ζευγαριών ,που ο ¨ ειδικός ¨ άντρας δείχνει στη γυναίκα πως να εκτελέσει.

Υποτιμάτε το επάγγελμα του γυμναστή.Θα σας πληροφορήσω λοιπόν ότι περιέχει πολύ εξειδίκευση και γνώση που ένα απλό άτομο που αθλείται δε μπορεί να γνωρίζει.

Εδώ βέβαια φταίμε και εμείς οι γυμναστές.Ο ένας δείχνει την άσκηση έτσι ,ο άλλος αλλιώς .

❓Ποιά τελικά είναι η σωστή τεχνική για κάθε άσκηση ;
Δεν είναι λίγες οι φορές που μου στέλνουν μήνυμα λέγοντας “ εσείς εκτελείτε την άσκηση με αυτόν τον τρόπο “,γιατί;

Θα σας βοηθήσω λοιπόν.Δεν υπάρχει κανένας δικός μου τρόπος .Μία είναι η τεχνική της κάθε άσκησης και από εκεί και πέρα δουλεύουμε παραλλαγές.Η τεχνική όμως είναι μία ,μην το ξεχνάτε και θα σας πω από που προκύπτει ,προκειμένου να γυμναστείτε σωστά.

✔️1ον Η κατεύθυνση των μυικών ινών.

Ο τρόπος με τον οποίο κινούμε τις αρθρώσεις μας ,έχει να κάνει με τη φορά των μυικών ινών.Οι γνώσεις κινησιολογίας σίγουρα βοηθάνε,ωστόσο ένας κινησιολόγος δε σημαίνει ότι γνωρίζει εκτέλεση ασκήσεων.Αν η κίνηση δεν είναι στη φορά των μυικών ινών ,δε δοθεί κατάλληλο ερέθισμα.

✖️Μειωμένο ερέθισμα = μικρή,αργή βελτίωση.Μη αξιοποίηση θερμίδων

✔️2ον Ρυθμός θετικής και αρνητικής φάσης

Ενώ κάθεστε ώρες στα γυμναστήρια ,οι εκτλέσεις σας στις ασκήσεις είναι πολύ γρήγορες.Προσπαθείστε να εκτελείτε πιο αργά την αρνητική και πιο γρήγορα τη θετική.2 με 3 χρόνους την αρνητική,1 χρόνο τη θετική .Προσέξτε στο τελείωμα της θετικής το κλείδωμα των αρθρώσεων.Γλυκό κλείδωμα,γλυκό τελείωμα για να προστατέψουμε την άρθρωση .Θέλει λιγάκι εξάσκηση η συγκεκριμένη τεχνική.Ενώ ζητάμε έκρηξη ,στο τελείωμα κόβουμε την κίνηση.

✔️3ον Εκτελούμε σε πλήρες εύρος του μυ

Τι σημαίνει αυτό;Πρέπει να γνωρίζουμε πολύ καλά την έκφυση και κατάφυση των μυών.Συγκεκριμένα το εφαρμοσμένο κομμάτι.Δηλαδή να εκτελούμε την άσκηση δίνοντας ερέθισμα σε όλο το μήκος του μυ.Συχνά παρατηρώ μισές κινήσεις.

¨ Μα ο τάδε εκτελεί με αυτόν τον τρόπο και έχει καλό σώμα ¨.
Ναι,ο Τάδε δε γνωρίζετε πως το έχει φτιάξει αυτό το σώμα και το πόσο καλά γονίδια έχει.Επομένως η εικόνα ενός καλού σώματος δε σημαίνει σωστή εκτέλεση.

✔️4ον Εισπνοή και εκπνοή

Πρόσφατα έπεσε ένα βιβλίο στα χέρια μου που έγραφε ότι την αναπνοή τη βγάζουμε όπου νιώθουμε καλά.Σίγουρα δεν ισχύει αυτό και κακώς αυτή η σχολή προσωπικής εκγύμνασης δίνει σε μελλοντικούς προσωπικούς γυμναστές τέτοιο υλικό.Η εισπνοή έχει διάρκεια στα τελευταία 2/3 της αρνητικής κίνησης,ενώ η εκπνοή βγαίνει στο τελευταίο 1/3 της θετικής φάσης.
Η σωστή αναπνοή θα σας προσφέρει καλή αιμάτωση ,αλλά και περισσότερη αντοχή.

✔️5ον Συμμετοχή βοηθητικών ομάδων

Κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης μίας άσκησης υπάρχουν μυικές ομάδες που βοηθούν την κίνηση.Ωστόσο εμείς θα πρέπει να επικεντρωθούμε στη μυική ομάδα που στοχεύουμε.Υπάρχει το λεγόμενο κλέψιμο ,που ίσως μας δώσει τη δυνατότητα να σηκώσουμε παραπάνω κιλά.Αυτό όμως μπορεί να γίνει σε ένα σετ,όχι σε όλα.Μειώστε κιλά και βελτιώστε την τεχνική σας.

✔️6ον Τα στοπ κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης

Είναι σημαντικό ο μυς να μην κάνει διάλειμμα κατά τη διάρκεια μιας εκτέλεσης .Συνήθως έχουμε στοπ όταν εκτελούμε μία άσκηση.Αυτό είναι σωστό γιατί οι επαναλήψεις θέλουν διαχωρισμό και μηδενικά σημεία ,για να μην βοηθάει η ταλάντωση την εκτέλεση.Ωστόσο στις παύσεις ο μυς πρέπει να είναι ενεργός.Τα βαράκια δεν πρέπει να συγκρούονται και οι πλάκες στα μηχανήματα παρομοίως.Παύση στην εκτέλεση ,όχι παύση των μυών.

Αυτά είναι τα βασικά που μου έρχονται στο μυαλό αναφορικά με τις τεχνικές.Θεωρώ τις κακές τεχνικές έναν από τους πιο σημαντικούς λόγους που δε βλέπετε διαφορά στο σώμα σας.Συνδυαστικά με ένα μέτριο προπονητικό πλάνο,γραμμένο με λάθος δομή και ένα διατροφικό πλάνο ,απλά υγιεινό και όχι εξατομικευμένο βάση προπόνησης -στόχευσης ,είναι φυσικό να μην βλέπετε αποτελέσματα .

Γνωρίζω ότι προσπαθείτε και θέλετε μία αλλαγή πάνω στο σώμα σας.Ίσως όμως να ακολουθείτε λάθος τρόπο εκγύμνασης και διατροφής.Ψάξτε το λίγο παραπάνω ,διότι δεν υπάρχει σώμα που δεν επιδέχεται βελτίωση.Διαβάστε ,ενημερωθείτε.

(Πηγή φωτογραφίας: Men’s health)