Είναι πάρα πολύ σημαντικό να γνωρίζεις το στόχο σου.Δηλαδή τον λόγο που γυμνάζεσαι τη συγκεκριμένη περίοδο.Αν με ρωτούσατε τι γυμναστική προτείνετε θα σας έλεγα εκγύμναση με βάρη+1 safe επιλογή για το καρδιοαναπνευστικό πχ ποδήλατο,τρέξιμο,κολύμβηση ,κανό/sap.

Θα σας το αιτιολογήσω ,όπως μου αρέσει να αιτιολογώ και το καθετί με πραγματικά επιστημονικά δεδομένα.

ΒΑΡΗ
Τα βάρη τα θεωρώ βάση ,διότι μπορώ να στοχεύω όλες τις μυικές ομάδες ξεχωριστά,απομονωμένα ή και συνδυαστικά ,έχοντας μεγάλη ασφάλεια να μην τραυματιστώ ,ενώ μπορώ να πετύχω πολύ μεγαλύτερο μυικό ερέθισμα από κάθε άλλη μορφή άσκησης.Είναι τα θεμέλια για τη συντήρηση ή αύξηση των μυών και αν γνωρίζετε τι σημαίνει μυικότητα σε ένα σώμα ,θα μπορούσατε να καταλάβετε γιατί δίνω τόσο βάση σε αυτό.Επιπλέον στην εκγύμναση με βάρη έχω ένα τεράστιο και πολύ ελεγχόμενο ασκησιολόγιο ,για οποιοδήποτε άτομο.Ενώ μία ενόχληση δεν θα με βγάλει εκτός,σε αντίθεση με ένα άθλημα που ένα χτύπημα μπορεί να με έχει βδομάδες ή ακόμη και μήνες στο κρεβάτι.

ΣΠΟΡ
Αναφορικά με τα σπορ που προανέφερα ,είναι εντελώς safe ,γίνονται outdoor και σου δίνουν προσαρμογές σε άλλες συνθήκες που σου χρειάζονται στην καθημερινότητα σου όπως πχ το τρέξιμο ή το κολύμπι.

Προτιμώ να μην λέω αερόβιες ασκήσεις ,διότι και με τα βάρη μπορώ να έχω αερόβιο κατώφλι ,αλλά και με το τρέξιμο μπορώ να πετύχω αναερόβιο ερέθισμα.Κάθε είδος εκγύμνασης μπορεί να γίνει αερόβια ή αναερόβια άσκηση ,αναλόγως την ένταση μου και τους παλμούς μου.Αυτό απλά κρατήστε το,δεν είναι το θέμα του άρθρου.

FUNCTIONAL +TRX
Πάμε τώρα στο functional training και το TRX.

Σας ανέφερα ότι πρέπει να είναι ξεκάθαρος ο στόχος σας .Δηλαδή θέλετε να βελτιώσετε το σώμα σας,να το συντηρήσετε ,να έχετε ευεξία,να έχετε ελαστικότητα ,τι ακριβώς θέλετε;Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε το λόγο που γυμνάζεστε.

Το μεγαλύτερο ποσοστό που δεν ανήκει στην κατηγορία των αθλητών θέλει ένα καλαίσθητο σώμα,λίγη αντοχή ,λίγη δύναμη,καλό θα ήταν και ελαστικότητα.

Επομένως ΒΑΡΗ+safe sport+διατάσεις ή ασκήσεις ελαστικότητας.

Το functional training είναι μόνο για αθλητές ,έχει επικινδυνότητα ,ενώ μου προσφέρει ελάχιστο μυικό ερέθισμα.
Το TRX έχει πολύ μικρό μυικό ερέθισμα,λίγες ασκήσεις και επικινδυνότητα λόγω της αιώρησης.
Αν θες να τα προσθέσεις στο πρόγραμμα σου μπορείς,όπως και οποιοδήποτε άλλο είδος εκγύμνασης.Όλα έχουν κάτι να σου προσφέρουν.Σημασία έχει το πόσο κατάλληλο είναι κάτι βάση στόχο…..

Επομένως όταν ακούω οτι το functional γίνεται για να μπορώ να σκύψω να πιάσω τη σακούλα του μάρκετ και άλλα τέτοια σενάρια,ενώ γνωρίζουμε οι ειδικοί ότι είναι κατάλληλο για αθλητές και προσαρμογές στο άθλημα τους ,πρέπει να ενημερώσω τον κόσμο.

Όταν ακούω ότι το TRX δίνει καλό μυικό ερέθισμα ,ενώ δεν αρμόζει καν στην αρχή της προοδευτικότητας και της εξειδίκευσης ,μάλλον θα πρέπει να κάνω αναφορά.Και γνωρίζουμε οι ειδικοί ότι είναι 3-4 κατηγορίας άσκηση ,αναφορικά με το ερέθισμα.

Συμπερασματικά το άρθρο γράφεται για την πλήρη κατανόηση της εκγύμνασης που κάνετε.

❓Τι στόχο έχετε;
❓Γυμνάζεστε σύμφωνα με το στόχο σας;

Και εδώ μπαίνουν τα ρεύματα….

EMS κτλ….
Πώς γίνεται να επιθυμείτε βελτίωση με τα ρεύματα,ενώ γνωρίζουμε ότι είναι εργαλείο αποκατάστασης;

👉Ξεχωρίστε την πρόοδο -βελτίωση.

Κάνετε αυτό που πρέπει για να βελτιωθείτε;Ή το είδος εκγύμνασης σας δεν πληροί τις προϋποθέσεις αυτές;