Να αναφέρω ότι η αλλαγή σώματος σχετίζεται άμεσα με τη μυική υπερτροφία, ανεξαρτήτως κιλών ,ηλικίας και φύλου.Το 99,9% των περιπτώσεων που ζητά αλλαγή στο σώμα του, θα πρέπει να μπει στη διαδικασία της μυικής υπερτροφίας προκειμένου να δει ουσιαστικές αλλαγές πάνω του.Θα προσπαθήσω να χρησιμοποιήσω απλή γλώσσα ,προκειμένου να γίνω κατανοητός από τους περισσότερους.
👉Το άμεσο χάσιμο κιλών με δίαιτες και αερόβιο είναι λάθος ως διαδικασία ειδικά στα ΠΑΧΥΣΑΡΚΑ άτομα.Η μυική υπερτροφία είναι η μόνη σωστή και υγιής διαδικασία.
Η προσπάθεια αύξησης της άπαχης μάζας σώματος επιδιώκεται ευρέως από εκείνους που σηκώνουν βάρη. Η έρευνα ωστόσο είναι ελλιπής ως προς την καλύτερη προσέγγιση για τη μεγιστοποίηση της μυϊκής ανάπτυξης που προκαλείται από την άσκηση.
Παρόλο που η υπερτροφία των μυών μπορεί να επιτευχθεί μέσω ενός ευρέος φάσματος προγραμμάτων αντίστασης, η αρχή της ειδικότητας υπαγορεύει ότι ορισμένες προπονήσεις θα προάγουν μεγαλύτερη υπερτροφία από άλλες .Ωστόσο, η έρευνα δε διαθέτει την καλύτερη προσέγγιση για την επίτευξη αυτού του στόχου. Οι bodybuilders γενικά προπονούνται με μέτρια φορτία και αρκετά σύντομα διαστήματα ανάπαυσης που προκαλούν υψηλές ποσότητες μεταβολικού στρες. Οι Powerlifters, από την άλλη πλευρά, εκπαιδεύονται τακτικά με φορτία υψηλής έντασης και μεγάλες περιόδους ανάπαυσης μεταξύ των σετ. Αν και είναι γνωστό ότι και οι δύο ομάδες εμφανίζουν εντυπωσιακή μυϊκότητα, δεν είναι σαφές ποια μέθοδος είναι η καλύτερη για τη μεγιστοποίηση των υπερτροφικών κερδών ή εάν άλλες μέθοδοι προπόνησης μπορεί να είναι ανώτερες. Επομένως ο σκοπός αυτής της διαδικασίας είναι να σας ενημερώσω μέσω της βιβλιογραφίας,της πράξης και των μέχρι τώρα ερευνών , για τους μηχανισμούς της μυϊκής υπερτροφίας και την εφαρμογή τους σε μεταβλητές προπόνησης αντίστασης ,βγάζοντας συμπεράσματα και αναπτύσσοντας ένα πλάνο ειδικό για υπερτροφία ,μεγιστοποιώντας την ανάπτυξη των μυών.
👉Έχει αποδειχθεί ότι πολλοί παράγοντες μεσολαβούν στην υπερτροφική διαδικασία και ότι η μηχανική ένταση, η μυϊκή βλάβη και το μεταβολικό στρες μπορούν να παίξουν ρόλο στην ανάπτυξη μυών που προκαλείται από την άσκηση.
❌Η λέξη «πιστεύω» δεν χωράει στο λεξιλόγιο ενός ειδικού.Πολλές φορές βρίσκομαι σε τραπέζια και κάνω συζητήσεις ακούγοντας τη λέξη «πιστεύω». Το ανθρώπινο σώμα είναι μία πολυσύνθετη ,αλλά ταυτόχρονα ευαίσθητη μηχανή.Πρέπει να είσαι σίγουρος στο τι κάνεις και γιατί το κάνεις ,σύμφωνα με ερευνητικά πεδία και συμπεράσματα μέσω της εφαρμογής τους.Το «πιστεύω» είναι ρίσκο για τον ασκούμενο σου και την υγεία του.
💪Σε μη εκπαιδευμένα άτομα, η μυϊκή υπερτροφία είναι σχεδόν ανύπαρκτη κατά τα αρχικά στάδια της προπόνησης με αντίσταση, με την πλειονότητα των κερδών δύναμης να προκύπτουν από νευρικές προσαρμογές .Εντούτοις, μέσα σε λίγους μήνες από την προπόνηση, η υπερτροφία αρχίζει να γίνεται ο κυρίαρχος παράγοντας, με τα άνω άκρα συνήθως να εμφανίζονται ως υπερτροφία πριν από τα κάτω άκρα ,συνήθως στους άντρες.Το γενετικό υπόβαθρο, η ηλικία, το φύλο και άλλοι παράγοντες έχουν αποδειχθεί ότι μεσολαβούν στην υπερτροφική ανταπόκριση σε ένα εκπαιδευτικό πρωτόκολλο, επηρεάζοντας τόσο τον ρυθμό όσο και τη συνολική ποσότητα κερδών στη μυϊκή μάζα .Επιπλέον, καθίσταται προοδευτικά πιο δύσκολο να αυξηθεί η μυϊκή μάζα καθώς το σώμα αποκτά εκπαιδευτική εμπειρία, αυξάνοντας τη σημασία του σωστού σχεδιασμού ρουτίνας.
(Δεδομένης της ισχυρής συσχέτισης μεταξύ της περιοχής διατομής των μυών και της μυϊκής δύναμης ,η αύξηση των μυών
είναι πρωταρχικός στόχος και αθλητών που ασχολούνται με αθλήματα δύναμης όπως το ποδόσφαιρο, το ράγκμπι και το powerlifting.)
▶️ΤΥΠΟΙ ΜΥΙΚΗΣ ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑΣ
Η υπερτροφία των μυών μπορεί να θεωρηθεί ξεχωριστή από την υπερπλασία των μυών. Κατά την υπερτροφία, τα συστατικά μεγεθύνονται και η εξωκυττάρια μήτρα επεκτείνεται για να υποστηρίξει την ανάπτυξη.Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την υπερπλασία, η οποία οδηγεί σε αύξηση του αριθμού των ινών μέσα σε έναν μυ. Η συσταλτική υπερτροφία μπορεί να συμβεί είτε με την προσθήκη σαρκομερών σε σειρά είτε παράλληλα.
Η πλειονότητα της υπερτροφίας που προκαλείται από την άσκηση μετά από παραδοσιακά προγράμματα προπόνησης αντίστασης προκύπτει από μία αύξηση παράλληλα των σαρκομερών και των μυοϊνών .Όταν ο σκελετικός μυς υποβάλλεται σε διέγερση υπερφόρτωσης, προκαλεί διαταραχές στις μυοΐνες και τη σχετική εξωκυττάρια μήτρα.
(Η εξωκυττάρια μήτρα είναι ένα στέρεο κομμάτι ιστού που περιβάλλει τα κύτταρα και ταυτόχρονα υποστηρίζει την ανάπτυξή τους εντός των ιστών.Αποτελεί ένα πολύπλοκο δίκτυο μακρομορίων που περιλαμβάνει πρωτεΐνες, κολλαγόνο και ελαστίνη, πρωτεογλυκάνες, υαλουρονικό οξυ, και ειδικές πρωτεΐνες, όπως η λαμινίνη και ινονεκτίνη).
Αυτό ξεκινά μια αλυσίδα μυογονικών συμβάντων που τελικά οδηγεί σε αύξηση του μεγέθους και των ποσοτήτων των μυοϊνιδικών συσταλτικών πρωτεϊνών ακτίνης και μυοσίνης και του συνολικού αριθμού των σαρκομερών παράλληλα. Αυτό, με τη σειρά του, αυξάνει τη διάμετρο μεμονωμένων ινών και συνεπώς οδηγεί σε αύξηση της περιοχής διατομής των μυών (μυική υπερτροφία).
Μια σειριακή αύξηση σαρκομερών έχει ως αποτέλεσμα ένα δεδομένο μήκος μυών που αντιστοιχεί σε μικρότερο μήκος σαρκομερούς .Η υπερτροφία έχει αποδειχθεί ότι δημιουργείται όταν ο μυς αναγκάζεται να προσαρμοστεί σε ένα νέο λειτουργικό μήκος. Αυτό φαίνεται με το τελείωμα της αρνητικής συστολής -διάτασης ,όπου η ακινητοποίηση μιας άρθρωσης σε μεγάλα μήκη μυών έχει ως αποτέλεσμα αυξημένο αριθμό σαρκομερών σε σειρά, ενώ η ακινητοποίηση σε μικρότερα μήκη προκαλεί μείωση .Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι ορισμένοι τύποι άσκησης μπορούν να επηρεάσουν τον αριθμό των σαρκομερών σε σειρά. Οι Lynn και Morgan έδειξαν ότι όταν οι αρουραίοι ανέβηκαν σε διάδρομο (δηλ. Κεκλιμένο), είχαν χαμηλότερο αριθμό σαρκομερών σε σειρά από εκείνους που κατέβηκαν (δηλαδή, πτώση).
👉Αυτό υποδηλώνει ότι μόνο οι επαναλαμβανόμενες έκκεντρες συστολές οδηγούν σε μεγαλύτερο αριθμό σαρκομερών σε σειρά, ενώ η άσκηση που αποτελείται αποκλειστικά από ομόκεντρες συστολές οδηγεί σε σειριακή μείωση του μήκους του σαρκομερούς.Η πρόταση αυτή είναι το κλειδί της μυικής υπερτροφίας.